Søkemotoroptimalisering


Søkemotoroptimalisering - SEOVi er eksperter på søkemotoroptimalisering og hjelper deg med å bli synlig på alt av søkemotorer!

Søkemotoroptimalisering (SEO) – Bli synlig i søkemotorer på Internett

Det er to måter å bli synlig i søkemotorer som Google, Bing og Yahoo på:

  1. Søkemotoroptimalisering. Fritekstsøk (automatisk, gratis oppføring)
  2. Adwords. Betalte annonser (klikk-annonser, Pay Per Click (PPC)

For nye nettsider og nettbutikker, eller ved spesielle kampanjer er Adwords en meget god markedskanal å benytte.
Men målsetningen må alltid være å få din egen nettside høyt opp i det ordinære fritekstsøket for søkemotorer ved alle relevante søk etter dine produkter og tjenester!

Rangerer du høyt i det ordinære søkeresultatet (det organiske søket) for Google, så vil du også komme høyt opp i søkemotorer som ABC Søk, Kvasir Frisøk, Bing, Yahoo, med flere.

– Slik får du en bred markedsføring gjennom mange ulike profileringskanaler til en langt lavere pris enn om du kjøper deg betalt plassering og Adwords ulike steder hver for seg.

Søkemotoroptimalisering SEOHvorfor du bør fokusere på optimalisering av egne hjemmesider

Som nevnt over så påvirker søkemotoroptimalisering det organiske søket (der hvor det er gratis å stå) til Google. Google leverer videre søkeresultater til store søketjenester som ABC Søk og Kvasir Frisøk.

I tillegg påvirker vi også søkemotorene til Yahoo og Bing da reglene for rangering i søkeresultatet er noen lunde like.

Man må heller ikke glemme at det..:

“Daglig foretas 30 millioner søk på internett i Norge og Google står for nesten 90% av disse søkene.”
– Norsk Institutt for informatikk ved Universitetet i Oslo

“91% av alle internettbrukere bruker søkemotorer.”
– AC Nielsen

“92% av de som handler på nettet bruker søkemotorene for å finne fram til relevante nettsteder.”
– NPD Group

Søkemotoroptimalisering – enkel framdriftsplan for å bli synlig på Internett

  • Google Analytics statistikkverktøy settes opp slik at vi hele tiden kan evaluere effekt og tiltak
  • Du velger deg dine rangeringsord og vi finner ut hva det søkes etter
  • Dine valgte ord kontrolleres opp mot våre analyseverktøy. De beste ordene settes opp på en liste og prosessen kan starte!
  • Vi utfører tiltak på din eksisterende hjemmeside (eller vi lager en helt ny hjemmeside)
  • Vi utfører tiltak utenfor din webside (lenkebygging med autoritetsverdi) slik at søkemotorene skal bli mer oppmerksomme på dine tjenester
  • Evaluering etter 1 måned, 3 måneder, 6 måneder og 12 måneder
    – Ved behov utføres nye tiltak for ytterligere forbedring av din rangering i Google på dine viktigste søkeord!

Ønsker du å få din hjemmeside synlig i Google?
Kontakt oss for en gratis og uforpliktende gjennomgang og analyse av dine nettsider.


Vi hjelper deg også med:

Google AnalyticsGoogle Analytics

Søkemotoroptimalisering må evalueres jevnlig og det gjør vi best gjennom bruk av Google Analytics. Her ser vi alt av trafikk og besøkende, hvor høyt du rangerer i Google på utvalgte søkeord,  samt ulike analyser som forteller oss hva og hvor vi bør forbedre.

Selv om søkemotoroptimalisering har en langvarig effekt så er det ikke evigvarende. Det er derfor viktig å bruke Google Analytics aktivt slik at du hele tiden vet hva du bør forbedre og er et skritt foran dine konkurrenter.

Google Analytics benytter vi løpende og i samarbeid med våre kunder.

AdWord, Pay Per Click-kampanjer

Google AdwordsAdwords er det vi kaller for Pay Per Click (PPC) og er noe helt annet enn søkemotoroptimalisering.
Ved søkemotoroptimalisering rangerer du i det ordinære gratissøket (det organiske søket), mens ved bruk av Adwords og tilsvarende PPC-tjenester så betaler du en avtalt sum til leverandøren (selve søkeselskapet) og oppføringen din plasseres under sponsede lenker.

Prisen du må betale avhenger av hvilken type avtale du velger og hvor populært ditt søkeord er. Jo mer populært søkeord, jo mer koster det per klikk.
Fordelen er at du har full kontroll på antall kroner du ønsker å bruke, og du betaler kun for de som virkelig klikker seg inn på din hjemmeside.

Google Adwords er etterhvert blitt en avansert og omfattende annonseringskanal, med muligheter til å skreddesy og måle en rekke faktorer som gjør den effektiv. Nye websider bør alltid vurdere en periode med AdWordskampanjer da søkemotoroptimalisering tar tid før man oppnår ønskede resultater. Da kan Adwords være et godt alternativ til søkemotoroptimalisering de første 3 til 4 måneder etter lansering av nye hjemmesider.

– Vi hjelper deg med å sette opp gode Adwords- og andre PPC-kampanjer som fungerer!

Utvalgte referanser innen søkemotoroptimalisering:

“Fevaag Web Consulting har hjulpet bedriften jeg jobber for til å bli den mest synlige bedriften i sin kategori. Dyktig på SEO, god på layout og fornuftige priser.”
Magnus Enebakk
Fram Ingeniørkontor AS
http://www.byggesoknad.no/

Søkemotoroptimalisering er svært effektivt! Jeg ville ha websider som selger for oss. Det har vi fått. Vi har ukentlig flere salg til helt nye personer og bedrifter som har funnet oss på nettet.
Rasmus Lossius
Horeka AS
http://www.horeka.no/

Vi har blitt mye mer synlig på internett i forbindelse med søkemotorer og de tjenester som er viktige for oss. Vi kan anbefale andre som ønsker å utvikle sin nettside å benytte seg av Fevåg Web Consulting.
Stig Akeren
Bærum Blikk og Ventilasjon AS